Bang & Olufsen inngår samarbeid med Scuderia Ferrari for årets Formel 1-sesong

Bang & Olufsen meddeler at de inngår samarbeid med Ferrari i forkant av årets Formel 1-sesong. Det innebærer at bilene får Bang & Olufsen-logo på siden, og at B&O vil tilby ‘fan-opplevelser’ underveis i årets Grand Prix.

‘Opplevelsene’ vil finne sted på både Scuderia Ferraris områder under Formel 1 Grand Prix-løpene og i Bang & Olufsens butikker verden over. Utøverne Charles Leclerc og Carlos Sainz kjører med B&O-logo.

Selv sier Ferrari at de ønsker Bang & Olufsen velkommen som partner:

«Selskapet har laget toppmoderne lydprodukter med banebrytende design i snart et århundre, slik som Ferrari. Bang & Olufsen er et referansepunkt i sitt felt og flytter grenser innen materiale og stil. De to selskapene har mye til felles og derfor har vi høye forventninger til samarbeidet.

Benedetto Vigna, CEO i Ferrari.

Hva annet partnerskapet fører med seg for forbrukerne er uvisst, men å kunne forvente Ferrari-inngraverte hodetelefoner er sikkert ikke for fjernt.

Les mer

Årets F1-sesong starter med Bahrain Grand Prix 5. mars, med prøve- og kvalifiseringsrunder i dagene i forkant. Årets siste race går av stabelen i Abu Dhabi 26. november.

Ansvarlig redaktør: Ole Magnus Kinapel.
Ta kontakt på desk(at)teknokratiet.no
© 2023 Teknokratiet.